So ist es uns unter anderem gelungen, unser Team auf rund 80 Personen zu vergrößern, unser Forschungsbudget um mehr als 40 Prozent zu steigern und unter verschärften Corona Regeln einen neuen, hochflexiblen Vollmotorprüfstand aufzubauen. Der Ausbau unseres internationalen Netzwerks und das positive Medienecho unterstreichen, dass wir die Schlüsselrolle der LEC-Forschung beim Kampf gegen den Klimawandel überzeugend vermittelt haben. Darauf bin ich sehr stolz und ich möchte mich bei Ihnen allen für die gute Zusammenarbeit bedanken! Sie haben dazu beigetragen, dass 2020 ein so erfolgreiches Jahr wurde!

Statt Weihnachtskarten zu versenden, spendeten wir dieses Jahr an den Verein Frauenhäuser Steiermark, der von Gewalt betroffenen Frauen und deren Kindern vorübergehend Schutz bietet sowie einen Neustart ermöglicht. In diesem Zusammenhang strahlte das LEC im Rahmen der internationalen Kampagne „Orange the World“ in orange.

Wir wünschen Ihnen frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr!

Andreas Wimmer und das gesamte LEC Team

Selected Highlights 2020

COMET CENTER and MODULE in full swing

The COMET projects collaborations with our partners are progressing successfully. With our COMET MODUL, we rely on hybrid modeling to explore so far unexplainable phenomena.

Achieving global climate goals with „green“ large engines

At a high-level press conference we highlighted the central role of LEC research and our partners in the fight against climate change, demonstrated by pioneering solutions in the energy and transport sector.

Energy Globe Styria Award 2020

The LEC was once again awarded the Energy Globe STYRIA AWARD in the category Worldwide with the project „HiFlexPowerGen – Highly Flexible Power Generation for an Emission Free Future“. The Energy Globe Award honors outstanding, sustainable projects with a focus on resource conservation, energy efficiency and the use of renewable energies.

HyMethShip on track

In 2020, not only was the new full-engine test bed successfully commissioned, which is the basis for demonstrating the HyMethShip concept.We also successfully completed the midterm evaluation for this flagship EU project.

Large Engines Globale Research and Innovation Platform

Initiated by the LEC in 2019, large engine research centers from all over the world have joined forces to form the Large Engines Global Research and Innovations Platform LEGRIP to foster international networking and cooperation. 42% of the world’s large engine research centers already joined.

Next meeting: 24th Sept., 2021